torsdag 6. januar 2011

Gratinert torsk med lun tomatsalat

Fisk er en favoritt året rundt , og fiskebilen var her rett etter jul, så nå har jeg litt fisk i fryseren...
Torsk på en ny måte for meg som jeg fant på godfisk og Lavkarbo - Så enkelt kan det være  som jeg måtte prøve, ble litt anderledes, men denne var knallgod læll:


Fisk / 2 porsjoner
400 gram torskefilet
salt
grov-kvernet peppermix / sitronpepper
50 g ost, vellagret
1/2 ss sennep, grov
1 ss kremfløte/creme fraiche
urtemix

Bland sammen revet ost, sennep fløte og urtemix




Legg fisken i en smurt ildfast form salte og pepre og legg oste og sennep blandingen oppå fisken.

Sett i ovnen ved 180 grader i ca 20 min





Tomat salat:


Tomater
salt
pepper/sitronpepper
basilikum
olivenolje/solsikkeolje







Skjær tomater i skiver og legg de på smurt aluminiumfolie -dryss over salt, pepper og basilikum og hell noen dråper olje over det hele




Legg tomatene i ovnen med fisken siste 10 min


 

 
 
Dette  var utrolig enkelt og greit -gode smaker sammen -kommer definitivt til å bli servert flere ganger her i huset.





Knallgodt og enkelt!
 
mokikka xxx

2 kommentarer:

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen, og fint om du skriver hvem du er også.... Ha en fin dag!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...