tirsdag 8. november 2011

Minipizza med dobbel bunn

Jeg har blitt veldig glad i minipizza. Lager med dobbel bunn, altså to osteskiver på hverandre av kavli skivet ost, enkelt og greit. Skivene smelter sammen under forstekingen.
Det kan være lurt å snu de en gang, så de får stekt godt på begge sider, til de blir gyllenbrune og fine.





Bunnen ble tykkere og mye lettere å holde i, crispy på utsiden og litt sånn “osteseig” inni.
Til minipizzaene på bildet over brukte jeg:
  • 6 skiver Kavli ferdigskivet ost med jalapenosmak
  • 30 g Heinz ketchup
  • 20 g løk
  • 60 g kjøttdeig
  • 30 g norwegia ost
  • Litt pizzakrydder


Etterstekes ved 225 grader til di er "ferdige". (her må du bare prøve deg fram)
Neste gang jeg lager dette skal jeg prøve å fryse de ferdige pizzaene, for å se hvordan de blir når de tiner igjen.
Jeg tenker at dette burde kunne passe bra som matpakke/lunsj hjemme til både store og små, og da kan det jo være greit å ha flere liggende i fryseren, som bare kan tas opp kvelden i forveien.
Eller hvorfor ikke spise de til frokost, som jeg gjorde i dag. Spiste 3 stk
Mat til ungene etter skole, trening….
Kveldsmat?
Så får man velge selv om man vil spise de kalde eller varme.
Har hentet oppskriften fre Lena Beatrice sin blogg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen, og fint om du skriver hvem du er også.... Ha en fin dag!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...