torsdag 6. januar 2011

Gratinert torsk med lun tomatsalat

Fisk er en favoritt året rundt , og fiskebilen var her rett etter jul, så nå har jeg litt fisk i fryseren...
Torsk på en ny måte for meg som jeg fant på godfisk og Lavkarbo - Så enkelt kan det være  som jeg måtte prøve, ble litt anderledes, men denne var knallgod læll:


Fisk / 2 porsjoner
400 gram torskefilet
salt
grov-kvernet peppermix / sitronpepper
50 g ost, vellagret
1/2 ss sennep, grov
1 ss kremfløte/creme fraiche
urtemix

Bland sammen revet ost, sennep fløte og urtemix




Legg fisken i en smurt ildfast form salte og pepre og legg oste og sennep blandingen oppå fisken.

Sett i ovnen ved 180 grader i ca 20 min





Tomat salat:


Tomater
salt
pepper/sitronpepper
basilikum
olivenolje/solsikkeolje







Skjær tomater i skiver og legg de på smurt aluminiumfolie -dryss over salt, pepper og basilikum og hell noen dråper olje over det hele




Legg tomatene i ovnen med fisken siste 10 min


 

 
 
Dette  var utrolig enkelt og greit -gode smaker sammen -kommer definitivt til å bli servert flere ganger her i huset.





Knallgodt og enkelt!
 
mokikka xxx

2 kommentarer:

  1. Yummi.... Det der må jeg prøve. Takk for at du deler. Hilsen fra Irene

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen, og fint om du skriver hvem du er også.... Ha en fin dag!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...