søndag 9. januar 2011

Blogger litt om ditt og blogger litt om datt.....

Blogger litt om ditt og blogger litt om datt... Idag har Mina vært i 5 års bursdag til kompisen Vemund - HURRA! Hun har stor kosa seg! Om underkant av 14 dager er det hennes tur å fylle 5 år.

Ellers er det vel ikke vanskelig å legge merke til at jeg prøver litt ny kost om dagen for å se om det hjelper på formen og ikke minst på kiloene. Det er borte minus 6 kg frem til nå og veiedagene har blitt på torsdager. I jula spiste jeg "normalt" og da gikk jeg opp 2,5 kg... men på 1,5 uke nå har jeg gått de ned igjen... Da er det bare igjen 30 kg......
Idenne første fasen har jeg bare kuttet ut potet, pasta og ris, samt erstattet normalt brød med lavkarbo brød, som jeg baker selv. Nå ser jeg litt på oppskrifer som er tilpasset mer for å kutte ned på karbohydratene. Har funnet flere linker og blogger som innspirerer, og finner jeg noe interessant så linker jeg tilbake til di underveis.




Etter 1 mnd med sykdom, er jeg nær ved å begynne å jobbe igjen. Lise har har vært den som har vært mest utsatt og har vært innom e.colli og luftveisplager osv... Har nesten konstant hatt feber i 1 mnd, men nå håper jeg vi er ferdige. Feberen ikveld var litt høyere enn di siste dagene, men håper dette er forbigående. Det var ingen stor stigning. Det har vært en tøff tid psykisk å se henne så syk, og merker jeg er litt soft is om dagen, men det kommer seg. Håper di tar godt vare på henne i bhg fremover....(ikke lyst å brodere ut mer om dette)



Tanna til Mina henger fortsatt fast, hun er så lita- ikke engang 5 år så vil ikke skremme henne med å mase på å dra den ut, Vi prøver , men liksom ikke helt klar... Men den henger nå kun i en løs trå! Men hun er veldig spent på tannfeen...






Jula har jeg ryddet ut igjen for lenge siden.. I år var jeg veldig tidlig ute med å rydde den bort, men julekortene har fått henge og skal få henge til 20. dag jul. De er så koselige og lyser opp tilværelsen. Er di ikke fine?






Pir og Ulrik blir bare mer og mer bus med hverandre jo lenger tid det går, og her koser vi oss med en tv- kveld sammen... Er di ikke herlige?
I dette året må jeg få kommet meg på utstilling igjen om prøve begge to..






Her koser Pappa seg med to av sine håpfulle. Kjemoekoselig bilde! Er det noe rart jeg er glad i min lille familie



Pi- pi har jeg ikke tatt bilde av i disse dager, så han slipper unna denne gangen, men pus er bare en så herlig katt. Ingen som han!

Ny uke med nye muligheter og vi krysser fingre om at vi nå holder oss friske

mokikka xxx

1 kommentar:

  1. Ja du har vært flink.................En fin fam du har..Gid klem hilsen mamma

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen, og fint om du skriver hvem du er også.... Ha en fin dag!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...