søndag 13. november 2011

Muffins av kokosmel

Ååå, sier jeg bare! Disse ble knallgode!
Jeg måtte ha litt å putte i munnen jeg også, da mamma og pappa kom med marsipankake....




5 mellomstore egg
5 ss sukrin
1 ts vaniljepulver
1 ts bakepulver
1 dl kokosmel
1 dl fløte/melk
Sjokolade


Pisk egg og sukrin luftig. Tilsett alle ingrediensene, unntatt kokosmel og fløte/melk. Visp godt. Tilsett deretter kokosmelet. Det kan med fordel siktes inn i røra, for det er gjerne litt klumpete. Tilslutt visper du inn fløten (eller annen valgfri væske).




Kokosmelet suger til seg mye væske, så røra tykner raskt.
Tilsett mer væske eller et egg hvis du synes røra blir for tykk. Fordel røra i muffinsformer, og stikk gjerne en liten bit sjokolade ned i muffinsene. Det gjorde jeg i noen!   Brukte sjokolade med 70%
Det ble 15 muffins.

Stek muffinsene midt i ovnen på 175 grader. Mine sto inne i 18 minutter, men steketid kan jo variere fra ovn til ovn.

Disse falt i smak hos alle her hjemme. Velbekomme!


PS: kokosmel inneholder 4 karbohydrater per 100 gram. Det koster litt, men er svært drøyt i bruk.

Oppskriften fant jeg hos Cecilie





Ha en fortsatt fin farsdag!


monica







Ha en fortsatt fin farsdag!




Monica

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen, og fint om du skriver hvem du er også.... Ha en fin dag!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...